pojkarna.hogbacke.com

Om bloggen...

Här kan våra nära och kära och andra intresserade läsa om små och stora händelser i vår familj. Ni kommer att få läsa om barnen (de små i första hand, då de stora inte är lika intresserade av att figurera i mammas blogg), och mina försök att få till lite mysig inredning bland renoveringdamm och ofärdiga projekt.

En rad i "kommentarer" när du varit här och tittat gör mig glad.

Skriv till oss: familjen@hogbacke.com

Vårt fotoalbum: galleri.hogbacke.com

Här var vi i helgen

Semester & utflykterPosted by Helena 2009-12-08 23:07
Bloggen har legat i träda under hösten. Det har varit sjuka barn och mycket annat att stå i. I helgen kom vi så i alla fall iväg på en liten minisemester med småkillarna. Vi hade tänkt att åka tidigare i höstas, men då kom sjukdomar emellan. Vi åkte till Stockholm, bodde på Scandic Ariadne och besökte Junibacken och Skansen. Tore åt två pannkakor, 12 prinskorvar, bacon och ett päron till frukost. Han uppskattade verkligen buffé, så han fick ta precis vad han ville. Vi fick ett rum på åttonde våningen med utsikt över hamnen och därför kunde killarna stå vid fönstret och titta ut när de stora Siljabåtarna lade till.
Vilken bra utsikt!

Junibacken: Axel i Alfons Åbergs hus

Junibacken: Tore i Mulle Mecks flygplan

Junibacken: Rutschkana ut från Pippi Långstrumps hus

Efter Junibacken tog vi en promenad över Djurgårdsbron och hoppade på bussen som gick tillbaka till hotellet.

Dagen efter besökte vi Skansen-akvariet där vi såg bl a gröna ormar, leopardhajar och krokodiler.

Man sover gott i hotellsängar.

Tores bästa med utflykten: Hajarna på Skansen-akvariet
Axels bästa med utflykten: Bussresorna med SL

Sämsta: Felparkering av bilen på parkeringsplats vid hotellet. Det blev en dyr dygnsparkering, som egentligen skulle vara gratis.

• Comments(1)

Fill in only if you are not real

The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.
Posted by Marie 2009-12-17 12:03

Hej!

Fina bilder!

Nej Tore såg jag nog faktiskt inte då, men många andra i jättetjocka kläder. Då var det ju 5 plusgrader, nu behövs det ju lite varmare. Nu är det tom så att jag har satt på August overall, annars är jag också mycket för skalkläder, lager på lager och så det fodrade regsnstället när det är väldigt lerigt. Det andas väl iofs inte, men om han inte har det när det är alldeles för varmt så har det funkat utmärkt. Han brukar ha det som dagiskläder och så har han PO.P:s skalkläder som hemmakläder, då gör det inte så mycket om det som hänger på dagis är lite lerigt. Han blir ju alltid smutsigare där än hemma även om vi är ute och leker här hemma också såklart.